Sztuka rozwiązywania problemów
Twoje dziecko może opanować sztukę rozwiązywania problemów w sytuacjach wymagających mniej wysiłku fizycznego, za to bardziej abstrakcyjnych. Po wykonaniu ćwiczeń z tego rozdziału, dziecko, niezależnie od tego, przed jakim problemem stanie, nauczy się traktować rozwiązywanie problemów jako to, czym jest ono naprawdę: jako okazję, by pokazać ludziom, jakie jest sprytne!
Młodsze dzieci, które dopiero co rozpoczęły naukę szkolną, często wolne są od uprzedzeń związanych z „rozwiązywaniem problemów”. To pozwoli im spojrzeć na łamigłówki z tego rozdziału świeżym okiem. Dzieci, które już od jakiegoś czasu chodzą do szkoły, mogą żywić różne wyobrażenia o „rozwiązywaniu problemów”, zależnie od tego, jakie były ich dotychczasowe doświadczenia – dobre czy złe. To nie ma znaczenia. Ten rozdział został tak napisany, by rozwiać wszelkie niejasności otaczające zagadnienie rozwiązywania problemów i pokazać dzieciom wszystkie sztuczki, jakie muszą znać. Tak więc, niezależnie od tego, z jakiej pozycji twoje dziecko startuje, gdy dojdzie do końca rozdziału, będzie w pełni świadome swoich możliwości. Ćwiczenia zostały tak pomyślane, by W przyszłości na hasło „rozwiązywanie problemów”, w głowie twego dziecka błysnęła myśl: „OK, wiem, o co chodzi! Kolejna okazja, żeby znaleźć rozwiązanie! Wiem, jak to zrobić!”.