LISTA KONTROLNA: gry
•S P: Czy gra ma jakieś szczególne wartości edukacyjne? Czy dziecko może się z niej czegoś nauczyć?
S O: Warto przestudiować informacje na opakowaniu, żeby sprawdzić, czy masz do czynienia z jedną z tych gier, które naprawdę uczą czegoś twoje dziecko. Należą do nich te gry, które wymagają nie tylko opanowania kilku prostych ruchów i szybkiego refleksu, lecz również pozwalają mu nauczyć się rzeczy przydatnych w szkole. S P: Czy w informacji na opakowaniu pojawia się termin „rozwiązywanie problemów”? S O: Powoli zaczynają wchodzić na rynek gry, które łączą aktywne rozwiązywanie problemów z multimedialną grafiką, z czego należy się cieszyć. Ale uwaga: nie daj sobie zamydlić oczu pozorami naukowości! Dobra grafika może wywierać wrażenie i sprzyjać popularności gry. Sprawdź na opakowaniu, co producenci mają twemu dziecku do zaoferowania oprócz atrakcyjnych obrazków! S P: Czy nie lepiej wyjdę na tym, że kupię swemu dziecku „tradycyjną” grę? ^ O: Istnieje mnóstwo tradycyjnych gier, które rozwijają w dzieciach umiejętność myślenia. Klasycznym przykładem są szachy, genialnie pobudzające rozwój intelektualny dziecka! Niezależnie od tego, czy gra toczy się na ekranie komputera, czy na szachownicy. Szachy komputerowe miewają fantastyczną grafikę, która może angażować wyobraźnię i wciągnąć do zabawy całą rodzinę. Jeżeli więc wycieczka do sklepu komputerowego będzie bezowocna, zajrzyj do sklepu z tradycyjnymi grami, które są źródłem świetnej zabawy i przy okazji znakomicie służą rozwojowi intelektualnemu dziecka.