Mądra głowa
O Pomyśl o zdolnościach dziecka jak o zlewających się i przenikających barwach tęczy – sq nieograniczone. C> Istnieje szereg sygnałów i objawów wskazujących, że twórcze możliwości dziecka i jego zdolność niezależnego myślenia są dalekie od pełnego wykorzystania. Wymownym wskaźnikiem bywa nuda. Dlatego nie należy lekceważyć żadnych uwag dziecka, które wskazują, że nudzi się w szkole! C> Nic nie przeszkadza temu, by dziecko „szczególnej troski” okazało się geniuszem. O „Uzdolnione” i „utalentowane” to słowa, które często słyszymy w mediach. W różnych krajach używa się tych słów w rozmaity sposób i odnosi się je do różnych darów. „Uzdolnione” mówi się często o dzieciach, które wyróżniają się w nauce, „utalentowane” o wyróżniających się w sztukach i w sporcie. Ale ponieważ osiągnięcia w obu dziedzinach często idą ze sobą w parze, nie należy za bardzo zdawać się na terminologię! O Etykietki i definicje zawsze można idealnie uporządkować poszufladkować – talenty dzieci nie. O Wszystkie dzieci przychodzą na świat z naturalnymi zdolnościami, które pozwalają im genialnie myśleć, to: zdolność myślenia, uczenia się i rozwijania własnego niepowtarzalnego sposobu myślenia i uczenia się.