Za i przeciw
Nim jednak podejmiecie decyzję, dobrze zrobicie, jeśli rozważycie wszystkie wyliczone poniżej „za” i „przeciw” przyśpieszonym programom nauczania. ZA Jeśli dziecko wyprzedza resztę klasy w dowolnym przedmiocie, przyśpieszony program nauczania wydaje się grą wartą świeczki. Wyobraź sobie Mozarta na konwencjonalnych lekcjach muzyki w szkole, do której chodzi twoje dziecko, a zrozumiesz, że przyśpieszone programy nauczania mają sens – dla każdego. Kiedy dziecko porusza się naprzód we własnym tempie, zmniejsza się ryzyko, że będzie znudzone tym, co robi.
Podejmując przyśpieszony program nauczania, twoje dziecko będzie miało okazję, by zetknąć się z ludźmi w bardzo różnym wieku, na przykład na uniwersytecie. Jeżeli dziecko jest zadowolone z tego, że realizuje przyśpieszony program nauczania, jeśli jest zadowolone z wyników i chce kontynuować to doświadczenie, indywidualny proces nauczania może być dla niego znakomitym rozwiązaniem.