Powtórne wynalezienie koła

Wykonując ostatnie ćwiczenie, twoje dziecko na nowo wynalazło koło. Jakim sposobem? Myślało drogą prowadzącą od pomysłu przez innowacje i odkrycia do „genialnego” wynalazku – od tysiącleci. No dobrze, może nie przeszło jej do samego końca i nie wynalazło nowego samolotu, czy czegokolwiek innego (a może właśnie wynalazło – czemu by nie miało tego zrobić!?), ale poznało wzór, według którego dokonuje się wynalazków – od zmywarki do naczyń, po zabawki. Ty to wiesz, ale twoje dziecko musi dojść do tego samodzielnie. Ćwiczenie 10 służy właśnie temu celowi. Oglądając historyjkę o tym, jak wynaleziono koło, dziecko odkryje, że: Każdy dobry pomysł narodził się w czyjejś głowie. Na dobre pomysły wpadali od najdawniejszych czasów najróżniejsi ludzie.
Przejście od pomysłu do rzeczywistości wymaga podążania drogą twórczego myślenia;
Wynalazki = wypróbowywanie nowych pomysłów + wytrwałość w dążeniu do celu.